معرفی کتاب(6)

نقش تبلیغی حضرت سجاد(ع)، در حادثه کربلا
نام کتاب: نقش تبلیغی حضرت سجاد(ع)، در حادثه کربلا
مولف:بختیار کرمی
ناشر:اوحدی
سال انتشار:۱۳۸۵
چهار چوب این کتاب را سه فصل و نه بخش تشکیل داده است که فصل اول به معرفی مختصر آن حضرت و مسایل اجتماعی ،سیاسی و مذهبی دوران نوجوانی آن امام (ع) پرداخته، سپس اختصاراً به علت قیام سالار کربلا حضرت امام حسین(ع) می پردازد.
در فصل دوم به تعاریف و ماهیت تبلیغ و رابطه آن با علوم و فنون دیگر پرداخته شده و موضوعات و بنیان هایی که در سایر بخش ها و به خصوص ارکان تبلیغ به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و با دیدگاه های مختلف تحلیل و نقد نیز در خصوص مواردی از عناصر تبلیغ پرداخته شده که مهم ترین آنها روش ها- ابزارو پیام سه عنصر اصلی تبلیغ می باشد. در خلال این مباحث نیز بررسی شیوه ها و روش های نوین برای تطبیق با روش های اسلامی پرداخته شده.در فصل سوم، خواهید دید که چگونه مبلغ کربلا، حضرت امام سجاد(ع) با استفاده از این روش ها وابزارها با توجه به ویژگی های خاص مبلغ، توانست واقعیت های که دستخوش توطئه های هوس پرستان گشته و تحریف و دروغ آنها را در مقابل مردم حایل شده و پوشانده بود نشان داده و تبلیغات القایی دشمن را افشاء نماید و نتیجه آن به وجود آمدن شورش ها و قیام های متعدد در کوفه و مدینه و شام علیه یزید است.
+ نوشته شده در سه شنبه ۱۳۹۲/۰۴/۲۵ ساعت 16:25 توسط احمد
|